FAQ (Veel gestelde vragen)


Ik heb een vraag over een faillissement of over faillissementsrecht. Kan INSOLAD mij daarin ook helpen?
Nee. INSOLAD houdt zich als vereniging bezig met de bevordering van een deskundige beroepsuitoefening door haar leden en de behartiging van hun belangen. Dat betekent dat zij in beginsel geen vragen van derden beantwoordt die betrekking hebben op een specifiek faillissement of algemene vragen over faillissementsrecht. U kunt vanzelfsprekend wel contact opnemen met een INSOLAD-lid. Klik op "leden zoeken", voor een lid van INSOLAD bij u in de buurt.

Kan INSOLAD mij ook een goede insolventie advocaat noemen?
U kunt een keuze maken uit de ledenlijst voor een goede insolventieadvocaat. Klik op "leden zoeken", voor een lid van INSOLAD bij u in de buurt.

Ik ben niet tevreden over het optreden van een/mijn curator. Kan ik mijn beklag bij INSOLAD doen?
In beperkte mate. Met ingang van 1 september 2009 bestaat de mogelijkheid om over gedragingen van een INSOLAD-lid in de periode vanaf 1 september 2009 of later een toetsingsverzoek in te dienen bij de door INSOLAD ingestelde Toetsingscommissie.

Kan iedereen lid worden van INSOLAD?
Alleen die advocaten die aan bepaalde kwaliteitseisen voldoen kunnen lid worden. Om lid te blijven dienen zij aan die eisen te blijven voldoen. Klik op "lidmaatschap" voor meer informatie.

Ik ben geïnteresseerd in het onderwerp van een door INSOLAD georganiseerde activiteit (workshop, cursus, congres). Kan ik deze bijwonen?
De door INSOLAD georganiseerde activiteiten staan alleen open voor (aspirant-)leden en genodigden. Sommige evenementen worden georganiseerd in samenwerking met andere partijen. Dat staat dan daarbij vermeld. U kunt het beste contact opnemen met die partij voor informatie over de mogelijkheid om deel te nemen.

Kan ik bij INSOLAD een ledenlijst opvragen?
INSOLAD verstrekt geen ledenlijsten en zal nimmer meewerken aan het verstrekken van ledengegevens voor commerciële doeleinden.

 
Top